JohanK - 10-02-26 @ 13:14
Beste Hary, op de eerste plaats wil ik je bedanken voor alle mooie en leuke reacties op mijn diverse verhalen.
Als ik deze laatste reactie goed begrijp vraag je een toelichting van mij, omdat je de indruk kreeg dat het een herhaling van zetten was.
In mijn ogen is het leven een spiraal en wordt je op je weg regelmatig geconfronteerd met uitdagingen die te maken hebben met niet opgeloste problemen uit het verleden. Uitdagingen die zich dan op een andere wijze manifesteren, dat dan wel weer, en dat maakt het leven ook zo interessant.
In deze serie zie je dat de hoofdpersonen door eerder gemaakte keuzes onbewust uit een traditioneel relatiepatroon, t.w. het gezin, stappen. Niet bewust, eerder iets dat spontaan ontstaat en groeit. Het is ook niet een puur seksueel verhaal, alhoewel dat een van die krachten is die een belangrijke rol in dat proces speelt.
Maar zo een verandering gaat niet lineair, soms valt men terug in oude vertrouwde patronen, of wordt je daartoe geforceerd. Laat je omgeving je niet los zogezegd.
En in dat laatste geval lijkt het op een herhaling van zetten, en wordt de hoofdpersoon - in dit specifieke geval Wilma - voor het blok gezet en gedwongen keuze’s te maken. Zoals dat ook op bepaalde momenten voor Martin en de anderen geldt.
Alleen is de uitkomst anders en dat is wat in deze serie beschreven wordt, al zullen bepaalde scenes op herhalingen leiden, alleen met een andere uitkomst.
Samengevat: het is geen puur seksverhaal, het wil juist de dynamiek van seks in bestaande en nieuwe relatievormen zien. Hoe je kunt groeien als persoon, in je sterkte en waarde kunt blijven.