Oelewapper - 27-02-2021 om 00:22
Een nieuwe reeks, een nieuw universum.
Ditmaal laat je ons kennismaken met een broer en een zus die naar elkaar beginnen verlangen. Naar elkaars gezelschap, warmte, lichaam, genot. Alles is liefdevol. Alles is teder.
Alles in dit verhaal is zo mooi verteld.
Reactie op:
Kenneth - 26-02-2021 om 22:19
Toppertje volgens mij weer hoor Zazie !
Reactie op:
Jan11221 - 21-02-2021 om 09:05
geweldige serie een dikke 10
Reactie op:
Rick10879 - 21-02-2021 om 08:21
Leuk om dit te lezen, kleurrijk zoals dat leven is, maar ook zoals wij denken dat het is. Met daarbij een beetje menselijkheid.
Zou wel willen weten hoe het met maria gaat!
Reactie op:
Oelewapper - 21-02-2021 om 00:25
Zazie. Al wat er door mijn hoofd gaat, is een herhaling van dingen die ik al zo vaak heb geschreven. Toch blijf ik ze herhalen. Omdat ze waar zijn en blijven. Elke keer opnieuw wek je een wereld tot leven waarin echte personages een weg afleggen. Waar ook ter wereld, in welke tijd dan ook, alles lijkt te kloppen.
Hoe raar het ook lijkt, maar de loutering van fynn gebeurt niet door Maria, maar door Livia. Zij doorbreekt zijn negatieve groepiespiraal. Dan pas is Fynn klaar voor echte romantische liefde.
Waar je ons ook naartoe leidt, ik zal je volgen.
Reactie op:
Scary-Hary - 20-02-2021 om 23:11
Lieve, prachtig schrijvende Zazie, wat heb ik genoten van deze serie (net als van je andere schrijfsels trouwens). Maar hoe je hier de gevoelige snaar wist te raken, raakte mij ook tot diep in iedere vezel. Je bent een topper, bedankt dat je voor ons je talenten hier laat zien.
Harry
Reactie op:
Ronnie - 20-02-2021 om 22:05
Echt top man. Die woodstock serie was ook fantastisch en nu deze 4delige serie. Die hippie achtige pop cultuur sfeer die je in je verhalen stopt, een herkenbare eigen schrijfstijl. I love it. Verheug me nu al op de volgende serie!
Reactie op:
Scary-Hary - 17-02-2021 om 15:39
Zoals zo vaak weet Oele het weer super te omschrijven. Zelfs even laten weten, dat je een supertalent bent en ons ook na deze serie wel weer met iets anders gaat boeien. Jammer, of gelukkig, komt er nog een deel waar we ons aan kunnen laven...
Harry
Reactie op:
Oelewapper - 13-02-2021 om 22:53
De dualiteit in Fynn is groot.
Er is de gevoelige Fynn die beseft hoe zijn leven fucked up is. De Fynn die zijn zusje niet wil ontmaagden uit liefde voor haar. De Fynn die in Marie een uitweg vermoedt.
Daarnaast is er de Fynn die op een wraaktocht is op alles en iedereen die hem dit aandoet. Dat hij daarbij alle meisjes aan zijn kleedkamer ermee in betrekt, daar heeft hij geen weerstand tegen.
De twee Fynns lopen vlot in elkaar over. Net zoals hun gedachten. Met momenten is het bijna akelig.
Zazie, met elke reeks word je beter en beter.
Ik voelde even een flard van teleurstelling toen ik las dat er nog maar 1 deel volgt. Ik ga er echter van uit dat je ons daarna een nieuw Zazie-universum schenkt.
Reactie op:
Oelewapper - 06-02-2021 om 22:36
Twee gedachten gingen door me heen na het lezen van dit tweede deel.
Wie is Maria? Dat ze een grote rol zal spelen, lijkt me duidelijk. Maar wat is haar doel? (En dan nu misschien een van de pot gerukt idee) zou ze de beschermengel van Fynn kunnen zijn? Zo niet, wat drijft haar?
De titel van deze reeks verontrust me een beetje. Het lijkt het noodlot aan te duiden. Is er kans op een happy end?
Zazie, weer een prachtig deel. Zo menselijk en breekbaar. En hoopgevend (los van de titel 😉).
Reactie op: