Ronnie - 06-02-2021 om 21:00
Die met pop cultuur overgoten verhalen van jou blijven tof. Thanks Zazie!
Reactie op:
Kenneth - 06-02-2021 om 16:41
Nog steeds een pakkend verhaal, dus kom maar door met deel 3 !
Reactie op:
Henk11969 - 03-02-2021 om 10:23
zeker weten prachtig verhaal mooi doorgaan
Reactie op:
Leo Visser - 02-02-2021 om 22:02
Een heel goed vehaal
Reactie op:
Scary-Hary - 31-01-2021 om 13:53
Zazie, moet ik nog meer zeggen, je hebt een prachtige manier van schrijven. Ik ben helemaal ondersteboven van wat je hier weer neerzet. Soms tranen in de ogen over zoveel emotie. Ik kan niet wachten op deel 2 3 4 enz.
Harry
Reactie op:
Oelewapper - 30-01-2021 om 17:45
Je doet het weer. Alsof het niet is.
Je schetst een nieuwe Zazie-wereld met realistische personages. Geen bordkarton, maar mensen met hun goede kanten, hun slechte kanten, hun gevoeligheden, verwachtingen, de hele mikmak.
Het spel met toen en nu werkt enorm goed in dit verhaal. Het verklaart de schijnbare arrogantie van Fynn, die daarna ogenblikkelijk ontkracht met het bezoek aan de grootouders.
Geen zwart/wit-personages maar, zoals wij allemaal, mensen op zoek naar kleur in de grijze zone tussenin.
Tel daarbij je meeslepende schrijfstijl, en je weet dat je weer garant staat voor een topreeks.
Of jij nu vertelt vanuit mannelijk of vrouwelijk standpunt, je zit er steeds pal op.
Reactie op:
Kenneth - 30-01-2021 om 16:15
Goed begin weer Zazie, kijk weer uit naar deel 2 !
Reactie op:
Scary-Hary - 23-01-2021 om 00:01
Zazie, ik ben al lang een fan van jouw verhalen, maar met dit verhaal heb je jezelf overtroffen. Je verheft geschiedenis tot een kunst en sleurt ons mee naar die tijd op een wel heel aparte manier.
Ik heb nog nooit zo genoten van geschiedenisles. Bedankt dat je voor ons schrijft en daar je hele hart en ziel in stopt.
Harry
Reactie op:
Oelewapper - 22-01-2021 om 17:15
Zonder twijfel liet ik me weer meesleuren in je verhaal. Ik houd van de werelden die je creëert. In welk land of welke tijd je verhalen zich ook afspelen, de details kloppen altijd.
Tel daarbij je gave om met je woorden emotie en gevoel op te wekken bij ons als lezer, en het mag je niets verbazen dat je zoveel fans hebt.
Ook nu bracht je teletijdmachine mijn verbeelding weer terug naar Valérie. Een vrouw uit de duizend. Ze toonde me de wijsheid en de opwindendheid van de vrouw. Kan je zoiets verzinnen als je het zelf niet in je hebt, Zazie?
Dank je voor deze wonderlijke reeks. Reikhalzend kijk ik uit naar het nieuwe universum dat je voor ons zal scheppen.
Reactie op:
Jan11188 - 22-01-2021 om 13:19
Uitstekend geschreven en in een interessante historische context.
Je verhalen zijn eigenlijk altijd bijzonder, vooral ook door het beschrijven van de omgevingen waarin zich de verhalen afspelen, sociale omgeving, de historische context of de geografische omgeving. Heel bijzonder waren voor mij de serie Woodstock, de sprookjes serie en de Himalaya-serie
Dat er nog vele verhalen van deze kwaliteit van je mogen komen!
Reactie op: